Mitt foto
Jag heter Erika, är 30plus och har väl eg inte så mkt att tillägga. Den här bloggen skildrar mina känslor och tankar. Bara för att jag tycker ngt eller "säger" ngt så behöver det inte nödvändigtvis vara så som ni ser det.

maj 19, 2009

Danskurs

Jag anmälde mig till en street kurs på Dansverkstan till hösten!
Jag skickade mail och frågade om jag skulle välja nybörjar kurs eller om dom rekommenderade mig ngn annan eftersom jag ändå har några terminers förkunskaper.
Så sagt och gjort, igår fick jag ett svar, där hon rekomenderade mig att jag ska få kurs 43, vilket innebär att jag får hoppa rätt in i en klass med 3-4 terminers förkunskaper! Jag blev jätte glad för det! Då slipper jag gå igenom alla nybörjar steg för 3:e gången. ;P
Blev det för jobbigt och intensivt så sa hon att det var lugnt om jag gick ner ngn klass. (jag har ju ändå inte dansat på 1½ år nu, kurserna är rätt intensiva. Man tappar alla steg så himla lätt!)

Men kort och gott! I höst kommer jag gå en street kurs, varje måndag kväll! Vilket innebär att var 4:e vecka kommer jag kompa några timmar från jobbet! Jajjemensan! Ska höra med chefen så att det går bra.
Men det är helt enkelt för mitt eget bästa. Det är den enda träningsformen jag tycker om, som man får grymt bra kondition i!

Nu ska jag slappa i soffan i 40min till sedan bär det av till jobbet!

Adios Amigos! :P

Nyfikna på Dansverkstan? kika in här ---> http://www.dansverkstan.com <---

2 kommentarer:

Louise sa...

Vad kul att du kommer igång med dansen igen! Blir säkert jätteroligt! =) Sen att du får komma "vidare" är ju ännu bättre. Skoj skoj. =)

Erika sa...

JA det ska bli jätte roligt faktiskt! och som du säger att jag får komma "vidare"! Känns jätte bra! Hoppas bara att jag orkar med kursen ;P den e rätt intensiv. :P