Mitt foto
Jag heter Erika, är 30plus och har väl eg inte så mkt att tillägga. Den här bloggen skildrar mina känslor och tankar. Bara för att jag tycker ngt eller "säger" ngt så behöver det inte nödvändigtvis vara så som ni ser det.

mars 18, 2010

Papper från Familjerätten

Fick papper därifrån idag som sagt. Ett informations blad dvs.
Det stämmer att för ogifta föräldrar så är Modern ensam vårdnadshavare. Om man inte väljer att skriva under papper på gemensam vårdnad (efter fastställt faderskap).

Men som sagt, bara för att modern har egen vårdnad så betyder ju inte det att fadern inte har rätt att träffa sitt barn.

Det som är viktigt att poängtera är att den som har vårdnaden är den som är förmyndare och företräder barnet juridiskt och ekonomiskt.

Och som det står i informationsbladet: "Vårdnad skall inte förväxlas med den dagliga vården om barnet".

Nu ska jag fortsätta med mitt stökande. Jag har EN tvätt kvar att slänga in i maskinen sedan är jag färdig med det! Snacka om SKÖNT! Drygt o springa upp o ner o hänga tvätt hela tiden!
om 40min ska jag vara på svensk bilprovning och besikta bilen! Så nu måste jag lägga på ett kol!! :P
I eftermiddag ska jag slänga glasflaskor och idag eller imorgon blir det e tur till tippen med maaaassa skräp! :)

ha en bra dag! KRAAAM på er! :P

Inga kommentarer: