Mitt foto
Jag heter Erika, är 30plus och har väl eg inte så mkt att tillägga. Den här bloggen skildrar mina känslor och tankar. Bara för att jag tycker ngt eller "säger" ngt så behöver det inte nödvändigtvis vara så som ni ser det.

juli 02, 2010

4:a dagar till BF

Och jag är svullen som FAN, har en bebis som trycker mot bäckenbotten, ff för högt blodtryck och årets varmaste dagar utomhus. YÄY. I LOVE IT! not. :)

Jag tycker att LillFisen kan titta ut NU NU NU! Börjar iaf se slutet. Bebis har sjunkit ner en del. Därav smärtan i bäckenet. Har iaf sluppit ha den lille tryckandes på urinblåsan. (under HELA graviditeten!!!)

Blodtrycket går tyvärr inte ner ngt alls i princip. Undertrycket har inte varit under 90 överhuvudtaget den senaste tiden. Till råga på det så är övertrycket ganska så högt med. Gissa om min kropp är konstant trött!
Jag har gått upp 20kg under den här tiden. Det mesta kom när värmen drog in över landet. Kan inte beskriva hur mkt vätska det är i denna kropp. Men fördelen med mkt vätska är ju att den försvinner nästan direkt efter förlossningen. :)

Kvällen nu kommer bestå av dusch coh vila med fötter och ben i högläge.
Skulle gärna tagit mig ett bad om det inte vore för att jag är rädd för att inte kunna ta mig ur badkaret. ;P
Skulle vilja äta lite gott men har ingen ork att stå vid spisen. Så får se vad jag hittar på.

Har tyvärr inte fått mitt Internet än. Men har lånat hem mitt trådlösa bredband som är hos pappa normalt sett. Han har åkt ner till Vetlanda över helgen. :) Hade jag inte varit så här långt gången hade jag åkt med ner. Men det känns som en onödig risk i dags läget. Den lille kan ju kika ut när som helst!


Det börjar luta mer o mer åt att jag får en liten tös.
Nästan ALLA jag känner har fått pojkar hitills. Dvs jag känner MASSOR med folk som har fått barn. Det har väl kommit en 10pojkar och 1 flicka hitills. Så statistiken SKRIKER "FLICKAAAAAA" åt mig! :)
Jag är glad vad jag än får för ngt. Men jag kommer bli 50:- fattigare om den blir en flicka då jag slagit vad om att det e en pojke med brorsans tjejs mamma. ;P krånglit jag vet. ;)
DESSUTOM så VET jag att Emil kommer bli MKT nöjd om det blir en flickam då vi har haft delade meningar under hela graviditeten! :P

Nåja... Nu duschen! Sedan sitta o va avis på flikkorna o pojkarna som är o kikar på Eclipse idag. :(

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag tror icke på en tjej! Men det lär ju visa sig inom en mycket snar framtid, vem den Lill* är. LÄNGTAR!!!!!!!!
Älskar dig, gumman min, och tänker på dig hela tiden. KRAMAR!

Erika sa...

Haha ja, det lär ju visa sig rätt så snart! :)
Älskar dig med gummsan! *kraaamas*

Emma sa...

hola!!

först tänkte jag att det var en flicka men du verkade så fruktansvärt säker på att det var en pojke så nu räknar jag med det:P

Erika sa...

Haha. Jag o min stora trut. ;)

Vi får väl se vad som kikar ut! Helst inte en hermafrodit. :P

bara för att vi tänker Pojke så kommer det bli en flicka. xD