Mitt foto
Jag heter Erika, är 30plus och har väl eg inte så mkt att tillägga. Den här bloggen skildrar mina känslor och tankar. Bara för att jag tycker ngt eller "säger" ngt så behöver det inte nödvändigtvis vara så som ni ser det.

juli 28, 2010

1:a BVC besöket

Gick som smort!

Bokstavligt talat. Lillkotten spruta ner skötbordet med både den ena och den andra kroppsvätskan. ;)

Idag vägde han 4625g och var 54,8cm lång! Stora killen!
Hon tyckte att det var riktigt bra gjort med tanke på att jag bara ammar.


Inatt har det varit tufft med lillskrutten.... Han var så täppt i näsan att han inte fick luft. En annan vfick panik o ringde sjukvårdsupplysningen.
Så nu har jag recept på koksalt om någon behöver!

Idag har jag införskaffat pipett, alvedon, koksalt, nässpray och div annat som kan vara bra att ha. Jag tänker INTE stå oförberedd!!! Det som fattas nu är en feber termometer. Det får jag ta imorgon, idag orkar jag inte röra mig ut mkt mer än jag redan gjort... Det blir kanske en promenad mot kvällningen skulle jag tro.

Nu blir det äta sedan vila... Antonpanton sover så jag lär passa på..


kram på er!

4 kommentarer:

Agge sa...

Ok vad trevligt med positivt BVC-besök ;) jag vill då bara påminna om vad vi hade för gissningar om vikten och bara påpeka lite fint att jag vet en som var väääääldigt nära sånär som på 5 g. Du vet säkert vem jag menar.......hi hi.:P
Men stackars liten då som var så täppt i näsan....tur att du gjort ngt åt det nu. Mammor kan!
Kramizar

Erika sa...

Nää, NU förstår jag INTE vad du menar! ;) haha
Jodå, det var en mkt bra gissning av dig! Jag måste ju erkänna att jag blev slagen med ca 100g. ^^

Ja det var riktigt otäckt faktiskt. Han höll nästan på att tuppa av. Men sedan började han skrika, så luft fick han iaf i sig som tur var!
Hade hjälp av pappsen min inatt iaf. Kan ju tala om att det var skönt att ha det stödet då. Jag fick ju panik!

Förresten, Är du upptagen på fredag? vid lunch?
Jag ska avliva Mizuki då i Avesta. Tänkte försöka hitta ngn som antingen följer med o passar Anton eller ngn som kan ha honom hemma...

Agge sa...

Om du inte kommer ihåg kan vi ju alltid friska upp minnet...ha ha.Du var ju inte SÅÅÅ långt efter ;)
Självklart ställer jag upp på fredag!
Ge mig bara lite närmare tid det handlar om så tar jag honom. Kanske lika bra att jag har honom så du kan koncentrera dig på Mizuki´s sista timme i livet. :((
Kramiz

Erika sa...

Hahaha, fast när dom är i den här åldern så är visserligen 100g rätt så mkt. ;)

Jag hör av mig imorgon över telefjongen. :)
Ska vara där 12.30 iaf. *kramis*
Jätte tack!