Mitt foto
Jag heter Erika, är 30plus och har väl eg inte så mkt att tillägga. Den här bloggen skildrar mina känslor och tankar. Bara för att jag tycker ngt eller "säger" ngt så behöver det inte nödvändigtvis vara så som ni ser det.

april 17, 2010

Cancer

Jag hatar verkligen den sjukdomen.
Dom påstår att folk är friska och fria från cancer. och VIPS så dör dom knall fall. Varför? JO! Cancern har kommit tillbaka och är dubbelt så aggressiv.

Näe, en jävla skit sjukdom det där! HATAR den ärligt talat.

Varför tar jag upp det nu?

För en månad sedan fick vi veta att min kära lilla mormor har åkt på lungcancer. Hon börjar med cellgifter nästa måndag. 77år gammal är hon. Jag får hoppas att hon orkar med det.

Mormor och Mammsen skulle ha åkt till Turkiet - Alanya idag. Men som vi alla vet (vi som är insatta i nyheterna;) så är alla flyg inställda pga den där vulkanaskan som svävar över sverige och hela Nord Europa.
Det var tråkigt som tusan. Mormor hade sett fram emot det så mkt. Vem vet om hon orkar flyga iväg utomlands igen. Självklart håller jag tummarna för att det går fort att få bort cancern, men har sett alldeles för mkt negativt med sjukdomen över lag för att kunna vara avslappnad.

Men nu till ngt annat då.
Lägenheten har jag bestämt mig för att sälja. Bara att komma ner en 1000:- i hyra är värt det. Så jag har lite extra att lägga på Lill Fisen när han/hon kommer. Pappersarbetet är inte riktigt klart än. Men den är så gott som såld ändå! Till mina goda vänner Z och A.

Nu gäller det ju bara att jag hittar ngt som jag kan bo i själv. ;)


Nu blir det frukost här hemma. Lite tv o slapp. Är grymt trött efter den här natten.
Mot eftermiddagen ska jag ut till Vad och äta våfflor! Mums!


Ha en trevlig helg.

Inga kommentarer: