Mitt foto
Jag heter Erika, är 30plus och har väl eg inte så mkt att tillägga. Den här bloggen skildrar mina känslor och tankar. Bara för att jag tycker ngt eller "säger" ngt så behöver det inte nödvändigtvis vara så som ni ser det.

maj 03, 2010

Tvätt, Barnmorskan, fika med Ida och Föräldragrupp...

Det summerar i stor sett HELA min dag.

Satt igång en 90 tvätt med jobb kläder. Måste ju göras ordentligt med allt äckeldamm och skit som är på dom. Tvättade dom 3 ggr. ^^

Barnmorskan gick snabbt. Vi pratade lite, hon tog blodtrycket, mått på magen (30cm nu!) och sist lyssnade hon på hjärtljuden. Det låter jätte bra! Skönt att höra! :)

Jag nämnde att jag har mkt halsbränna. Hon sa då, precis som alla andra, att det kan tyda på ett barn med mkt hår. Jag får väl hoppas på det iaf! Jag tycker att bäbisar är så söta med håriga små huvuden. ^^

Direkt efter det drog jag upp till Gymmet och väntade på att Ida skulle sluta.
Vi tog oss en lunch på Vallonen. MKT mumsigt. Jag åt toast med sallad såklart. Nästa gång skall jag dock prova deras sallads buffé. Den ser SÅ god ut!

Satt där några timmar innan jag begav mig hemåt för att starta om maskinen med tvätt. Vilade lite framför datorn innan det var dags att bege sig till sjukhuset igen för första mötet med Föräldragruppen.
Idag var det mest lite information om hur vi skall lägga upp mötena och en "kort" presentation av alla oss som är med i gruppen. 20 pers var vi varav 11 blivande första gångs mammor. :)

Jag hoppas på att det blir en bra grupp, med bra sammanhållning. Ser fram emot dom framtida mötena med.

Nu ska jag ner till tvättstugan och plocka upp sista tvätten. Sedan städa där så att jag slipper klagomål sista månaden jag bor här. Jag har ju klarat mig utan det hitills. Dumt att dra på sig det nu! ^^
Sedan blir det duscha och hoppa i sängs!

Trevlig kväll allihopa!

Nattilainen! *KRAM*

Inga kommentarer: