Mitt foto
Jag heter Erika, är 30plus och har väl eg inte så mkt att tillägga. Den här bloggen skildrar mina känslor och tankar. Bara för att jag tycker ngt eller "säger" ngt så behöver det inte nödvändigtvis vara så som ni ser det.

augusti 27, 2010

Babycafé, blodtryckskoll, besök hos farföräldrar och en tur till Rättvik!

Onsdagen var rätt så hektisk som ni kanske ser av min rubrik!

Det började med uppstigning onsdag morgon kl 6.45, matning böljbyte och påklädning av mamman (JAG). Gasade iväg mot lasarettet. Satte mig i Cafét och åt en smörgås i väntan på att Mia och Jack skulle komma!

kl9 dyker dom in och vi beger oss upp till Babycafét. Det var ritkigt trevligt! Vår föräldragrupp var representerade av 5 mammor med barn! Bra gjort tycker jag! ^^
Det var mysigt att sitta och prata lite och sjunga med dom små bebisarna. :)

Efter det tog jag och Mia en lunch på Risbrogrillen, sedan fiuck jag snabba mig tillbaka till sjukhuset för en blodtryckskoll! 135/80 ligger det på. klart godkänt! ;P

Sedan bar det av tvärs över vägen till Antons farföräldrar! Där fikade vi lite och pratade. Alltid lika mysigt! Vi kollade lite på vinteroveraller. Han kommer bli SÅ FIN mitt lilla charmtroll!

Jag var där några timmar innan det var dags att bege sig. Jag hade siktet inställt på Rättvik/Vikarbyn där mor min bor med syskonen. Det är jobbigt om man kommer iväg för sent! Jag tycker inte riktigt om att köra långväga när det är för mörkt.

Väl framme blev det lite kyckling gryta, hämtning av lillebror nere på byn och allmänt SLAPP!!! Alltid lika skönt att komma upp hit.

Igår så fixade jag massa tradera auktioner! Babykläder som skall säljas. Får jag dom inte sålda där så tar jag med dom till Lindgården på klädbytardagen.
Mkt av det är i väldigt fint skick!

Idag är det då dags att åka hem, mamma börjar jobba idag så jag känner att det kan vara skönt att få komma hem, slippa sitta ensam här hela dagarna.

Lördag kväll blir det mat o mys med Anton och Ms Hynan! Ska bli supernajs!

Ciao!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

När är klädbytardagarna? :-)

Anonym sa...

älskar när du skriver om att du kör bil, alltid så "gasar" du iväg någonstans :)

Erika sa...

Tror klädbytardagen är 2:a oktober!

Haha, jamen inte fan BROMSAR jag iväg iaf! ^^