Mitt foto
Jag heter Erika, är 30plus och har väl eg inte så mkt att tillägga. Den här bloggen skildrar mina känslor och tankar. Bara för att jag tycker ngt eller "säger" ngt så behöver det inte nödvändigtvis vara så som ni ser det.

september 12, 2010

FB

Det är fan SKÖNT att man kan blocka folk på FB.

Känner inte för att vara ett bollplank. Så det är lika bra att använda den funktionen ibland. ^^


BTW. Kan inte förstå hur man som respektive VILL få ngn att lämna sitt barn... Är det inte humanast (för barnet) om Ingen av dom har fast jobb. Att den som INTE har barn flyttar till den som HAR barn?

Speciellt när den enda anledningen till att inte flytta för den andre parten är pga att "det är för liten håla"... Typ...

Bara en tanke.... ^^

Hade DU velat att ditt barns förälder skulle flytta till en annan stad MÅNGA mil bort, utan möjlighet att kunna träffa sitt barn? En fråga till alla ensamma föräldrar OCH par...

20 kommentarer:

Maria sa...

Handlar väl rätt mkt om mognad detta. (Något som vissa saknar). Angående ditt förra inlägg så känns det rätt obehagligt att någon säger en sak till en person och tvärtom till någon annan. Känns manipulativt och oempatiskt. Usch!

Erika sa...

Ja det är mkt obehagligt faktiskt. Man kan inte lita på att ett ord är sant då...

mompop sa...

jag har övervägat att flytta förut för hans skull, det vet han och alla. va villig att göra det för honom. men nu ville han flytta därifrån och hit. han har ju sagt jämt att han vantrivts där och velat bo här istället med mig. men ja jag bor hellre här såklart, har större lägenhet också och många andra fördelar. men det är återigen upp till honom va han vill göra, varken mig dig eller nån annan.

att han vill flytta ihop med mig här är hans eget val, inget jag tvingat honom till. att han vill träffa mig och bli ihop igen och flytta in hos mig är va han själv vill. jag har aldrig sagt att han inte ska eller får träffa sin son, aldrig. har sagt att han borde ta sitt ansvar och hjälpa dig. men det är elakt att komma med hot och ultimatum dock som du gjort och hans familj. jag vill inte komma emellan allt detta mer, orkar inte det. er son är mellan er två. men snälla låt mig och tobbe göra va vi vill ok tack.

mompop sa...

jag VILL inte att han ska lämna sitt barn ok? har jag aldrig nånsin sagt till honom.

sen kan inte du eller nån bestämma va jag eller tobbe ska göra. jag har gått igenom massor som du inte vet, så jag orkar inte flytta ändå psykiskt eller fysiskt. även om jag hade kunnat och velat det. men det vore tortyr och självplågeri att bo i samma stad som dig och er son och alla andra.

men jag älskar tobbe och han älskar mig, så vi gör va vi vill. ingen borde dock komma med hot, tvång, krav eller ultimatum. man kan aldrig bestämma över nån annan.

du har ju egen vårdnad och klarar dig bra själv så va är då problemet, fattar inte. som sagt tobbe väljer själv va han vill göra med allt.

mompop sa...

tobbe vet allt jag skrivit med dig så lägg av och hota mig också nu som du hotat honom, man gör inte så förbjuder honom att träffa sin egen son om han träffar mig igen eller blir ihop med mig eller flyttar hit. det är hans eget val isåfall inget jag bestämt åt honom. suck. han tycker ju också fagersta är en liten håla velat därifrån och vill. karlstad är mycket bättre för oss på många sätt. men vart vi bor har ingen annan med att göra alls.

lägg dig inte i mitt och tobbes så lägger jag mig inte i ditt. det med er son får ni lösa ni två, det vill och orkar jag inte bry mig om alls. så jag vill inte bli inblandad i det mer.

mompop sa...

våga publicera det jag skrivit då, mina kommentarer. men antar du är för feg för det dock. jag har publicerat din och svarat på den också. det du anklagar mig för stämmer ju inte alls säger jag ju. jag har kunnat flytta för tobbes skull sen vi blev ihop, om han hade velat det jag tvingade honom inte. va villig och beredd att flytta till fagersta för hans skull, det är sanningen.

men nu är det som det är, jag vill inte bråka mer, snälla ber dig sluta nu. det ni har mellan er, är mellan er inte mig. att han vill va ihop och bo med mig är hans eget val, inget nån annan kan eller ska försöka påverka eller förstöra heller. jag har ju sagt han ska träffa sin son å hjälpa dig som sagt.

Erika sa...

OMFG......

Jag hotar inte. Jag säger som det är jag tänker inte låta Anton åka och hälsa på er i Karlstad OM han flyttar dig. (häromveckan så hade han lagt ner dig sa han) pga av just detta. du fattar inte nr du ska ge dig! sluta upprepa allt tusentals ggr!

Jag vill inte att Anton ska få ta del av DIG och DINA psykiska besvär. Du är redan svartsjuk på Anton. Ska jag då låta honom få komma och hälsa på i ett hem där han knappat kommer vara önskvärd? Tror inte det. . . .

Och att jag inte vågar publicera?
HERREGUD! JAG ÄR INTE FASTKLISTRAD VID DATORN!!!!!

mompop sa...

Okej, NEJ jag förstår att du inte vill att Anton ska hälsa på oss här i Karlstad sen. Tobbe får väl åka till Fagersta då istället? är ju en lösning också. NI får lösa det mellan er två, det är inte min sak alls.

allt som har med Anton får ni ordna ihop. såklart fattar jag att du inte vill din son ska åka hit, Tobbe får åka till er istället OK?

men du sa att han aldrig får träffa sin son igen om han åker till mig, blir ihop med mig och flyttar hit. va DET som jag egentligen jag störde mig på. det är ju hot och ultimatum. att vi är ett par har inget med att han är pappa att göra, ni är ju inte ens ihop så. det går att lösa allt.

MEN det är ju du som är hans mamma och har egen vårdnad, så du bestämmer ju över DIN son. som sagt är emellan er, lämna mig utanför snälla ber dig.

jag VILL INTE bråka mer, har aldrig velat bråka eller förstöra som sagt. men det mellan er vill jag inte bli inblandad i dock. alltså Anton.

mompop sa...

vadå lagt ner mig??? lägg av. nej han har bönat och bett om en sista chans med mig nu flera veckor, vi har pratat massor.

jag vet att du inte vill att vi ska va ihop, det vet alla. för du verkar ha känslor kvar fast du vägrar erkänna det.

men nu kommer det bli så. han kommer hit snart ska va här i 10 dagar, sen söka praktik här och flytta hit in till mig. så är det.

jag talar sanning, tobbe har ju smsat och sagt till dig och familjen också att han älskar mig och att han ska åka hit, så sluta nu. du vet redan allt detta.

varken du eller ni kan förstöra för oss att vi vill va tillsammans. inget ni kan göra, så ber dig sluta nu.

kan visa dig allt han skrivit om du vill det, så får du se. sen har han sagt det också i telefon. han kommer som sagt hit snart. för han vill bara ha och va med mig. mest av allt.

Erika sa...

Nej men herregud. det är klart att han inte har sagt det!! VARFÖR skulle han ljuga? DET har han ju aldrig gjort förut!

Nejdu... Du får gå i din lilla dimma där....

mompop sa...

SUCK han sa till mig IDAG att han INTE sagt att han lagt ner mig alls, bara att vi inte hade kontakt då, för det hade vi ju inte heller.

för att JAG gjorde slut med honom typ en månad sen, han gjorde inte slut med mig han ville ju inte det. han har ju velat ha tillbaka mig senaste månaden.

läs hans blogg då isåfall så ser du ju. men vi har haft massor kontakt senaste 2 veckorna och har fortfarande.
han ska ju hit om två veckor som sagt, som både du och hans familj vet om redan. stanna 10 dagar så då hinner vi prata ut, planera och umgås vilket vi vill och behöver.

men om du sköter dig och anton så sköter jag och tobbe oss. om du inte skriver om mig och tobbe i din blogg, så skriver jag inte heller om dig. ok deal?

allt med anton är BARA emellan er två, jag vill INTE bli indragen eller inblandad mer nu. vi kommer ses kvittar va alla tycker om det.

MEN det med er son får NI lösa, jag varken vill eller orkar. jag har inget med det att göra alls. jag låter tobbe göra va han vill själv med allt.

jag vill inte bråka mer, orkar inte det. aldrig velat det heller. men hatat att bli anklagad falskeligen och fått skulden för massa saker som inte stämt.

tobbe ska prata med dig och alla och skriva och visa va han känner och tycker. för att han själv vill göra det, nåt han själv sagt. jag talar bara för mig själv.

men han kan va delaktig i antons liv även fast han inte bor i fagersta hela livet dock, såklart. ni får väl lösa det då.

men du är hans mamma så jag förstår dig också såklart, men tobbe är fortfarande pappa också och har rätt att träffa sin son.

jag vill bara va med tobbe och han med mig, så önskar alla lät oss bara va ifred nu. så låter jag dig va ifred. vill inte bråka mer, mitt hjärta orkar inte det.

Ida sa...

Maria: Om du nu inte vill bli inblandad i alltihopa så finns det en bot för det. HÅLL KÄFTEN och walk away! (Och för att förtydliga det hela innan du hoppar i taket och skriver 3 noveller som svar på mina enstaka meningar här: NEJ jag menar inte att du ska hålla dig borta från Tobbe.)
Jag är ganska, väldigt, MYCKET säker på att Erika bara skulle vara glad över att slippa dig. Att hon inte kan bli av med Tobbe är för Antons skull, och det fattar vem som helst. Men lägg bara ned. Som sagt (nej, men oj upprepningsvarning!), vill du inte bli inblandad, sluta lägga dig i då.

Erika sa...

Jag tänker inte göra ngn deal över huvudtaget. Jag skriver om mina åsikter i min blogg. Om MITT synsätt. Gillar du inte det så kan du ge fan i att läsa Maria.

Till mig sa han att du var nerlagd. Men vill han inte stå för att han sa det så visst... Inte mitt problem. Ni får gärna träffas. Hoppas ni får det bra. Bara jag slipper träffa dig så är jag mer än nöjd.

mompop sa...

okej.

ja alla har ju rätt att skriva va man vill såklart. men du läser ju min blogg också bevisligen så. aja.

men: jag hade ju inte skrivit till/om dig, om du inte nämnt mig i din blogg många gånger först.

jag vill inte träffa dig heller speciellt nu efter allt detta, så det är ju ömsesidigt.

lycka till med din son iaf hoppas han mår bra, och med allt.

hejdå / maria

Erika sa...

Ja, jag läser din blogg. Men jag ber dig INTE att censurera din blogg hela tiden. Det gör du så bra själv. (skriver meddelanden o plockar bort hela tiden, ungf som att du inte vågar stå för det du lägger ut). "i wish i could block you from my life" <-- Tex... xD

Jag ville iofs inte träffa dig FÖRE det här heller.

mompop sa...

nej såklart du får skriva va du själv vill jag också, alla får ju det.

men jag hade inte skrivit om dig om inte du gjort det om mig först och börjat. suck.

nej jag ändrar i min blogg jämt, är inte för jag inte kan stå för det. jag lägger till och tar bort hela tiden.

nej det va en bild med en text t-shirt tryck som stod såhär: ''how do i block you in real life?'' och om du tog åt dig av den texten så är det ju ditt problem. det va på skämt liksom palla, orka.

tror du jag har velat träffa dig heller då, du som han va otrogen med emot mig? så det är ömsesidigt.

Erika sa...

d där med otroheten ska du nog tänka över. Man ska inte kasta sten i glashus. . .

mompop sa...

ja jag VET att jag gjort felsteg och misstag förr, men jag har INTE varit otrogen emot tobbe nånsin när vi va ett par dock senaste året.

men ja ja vet ÅNGRAR saker bittert jag gjort förut, men nu pratade jag om mig och tobbe. när vi va ihop va jag aldrig otrogen emot honom, det är sant.

Erika sa...

Du verkar glömma bort att det var mot mig dessutom så du ska fan inte yttra dig..

nu är min ståndpunkt såhär ---> I rest my case

mompop sa...

ok jo men jag visste ju inte det heller! trodde ju han hade gjort slut med dig innan han va med mig, som han sa till mig då. vi visste ingen av oss att han va otrogen liksom.

jag hade ju inte heller varit med honom om jag visste att ni fortfarande va ihop! men det visste jag ju inte, som du inte heller visste att vi va ihop i höstas. så det är ju samma typ. vi har känt och känner liknande känslor.

men han ångrar sig och mår skit över allt han gjort emot oss båda ju. han vill inte ljuga eller såra nån mer och vet att han vill ändra sig. jag hoppas han kommer klara av det dock bara.

mmm jag kände och tänkte exakt detsamma faktiskt innan jag ens såg att du skrev I rest my case. jag har inget mer att säga heller nu egentligen faktiskt.

:(

/maria